+4542679011 mail@brand-design.dk

Tjekliste ved valg af SEO firma

Tjekliste ved valg af SEO firma

Tjekliste ved valg af SEO firma – Der florerer mange historier om firmaer på nettet, som er blevet snydt af et SEO firma, hvor de har lovet guld og grønne skove. Derfor har vi nu lavet en tjekliste, som man kan bruge, hvis der er et SEO firma, som viser interesse for at stå for ens markedsføring.

Vi anbefaler alle firmaer stiller lidt spørgsmål som standard til deres SEO pusher, da det i mange tilfælde ikke er SEO eksperten som står for selve optimeringerne. I mange tilfælde er der ansat billigere IT konsulenter som i realiteten ikke rigtig ved noget/eller næsten intet om SEO. – Det arbejder vi ikke med hos os, da det er i mod vores principper, hvorfor du altid kan være sikker på, at det er en SEO konsulent som varetager din opgave.

Spørgsmål til et SEO firma

Her er en liste med spørgsmål, som du bør stille til det SEO firma som du selv har opsøgt eller har kontaktet dig.

Sørg gerne for det er din personlige kontakt, som kan svare dig på disse spørgsmål:

–   Kan I garanterer mig en topplacering? – Her skal svaret være nej, da alt andet vil være en løgn. Man kan ikke garantere noget, men der er selvfølgelig søgeord, som er nemmere end andre.

–   Hvilke SEO teknikker bruger I? – Få dem til at beskrive deres teknikker, og tjek derefter om det er Black Hat eller Grey Hat. – Langt de fleste firmaer vil kun have White Hat SEO, hvilket vi hos os også kun arbejder med.

–   Få dem til at gøre klart, hvilke søgeord de vil arbejde på. – Herunder også eventuel binding + opsigelse. Nogle SEO firmaer arbejder på ualmindelig lange søgefraser, og binder firmaerne for urimelige beløb med meget høje opsigelsesgebyrer. – Eller slet ingen mulighed for opsigelse. – Du skal ikke regne med at få prisen med det samme, men fortæl du vil have sendt et tilbud på mail.

–   Hav gerne nogle søgeord klar. – Hvis han kan give dig en fast pris med det samme, så er dette ikke din SEO partner! – Man skal først undersøge markedet før, at man kan komme med en kvalificeret pris.

–   Hvad med konverteringsoptimering? – Nogle SEO konsulenter glemmer konverteringen, og her skal du derfor sørge for, at firmaet også kan hjælpe dig. – Læs om vores konverteringsoptimering.

Dan dig et overblik:

Efter sælgeren eller SEO konsulenten har besvaret disse spørgsmål, så bør du gå ind på deres hjemmeside. – Her skal du tjekke følgende:

–   Deres tekst på hjemmesiden. – Er den skrevet professionelt? – Kan du se det er en, som der virkelig har forstand på emnet?

–   Sørg for at alle kontaktinformationer kan findes på siden. – Tjek derefter CVR-nummeret på cvr.dk.

–   Søg efter omtale – Hvis du kan finde ejerens navn, så prøv at Google det og se, om der er nogen god eller dårlig omtale. – Husk også at søge efter firmaets navn og domænenavnet

–   Søg i Google på ’’site:firmaetshjemmeside.dk’’. – Hvis alle titler er ens, så kan de ikke en gang optimere deres egen side.

Sidst men ikke mindst, så skal du sørge for at få alt det de lover på skrift. – Men som standard så skal du ikke tage det firma som lover alt for meget, men tag dem som lyder fornuftige.

Alle seriøse SEO firmaer vil:

–   Sende dig skriftlig garanti på, at de bruger White hat SEO

–   Sende dig skriftlig aftale

–   Sende en liste med referencer som du kan tjekke

Følg disse trin og føl dig mere sikker

Hvis du følger disse trin til valg af dit SEO firma, så kan du være sikker på, at du vil få et kvalificeret SEO firma.

Har de svært ved at svare på nogle eller mange af spørgsmålene, så skal alarmklokken ringe. – Pas på sælgeren ikke får dig til at købe SEO med falske forhåbninger, men du der i mod køber pga. din tiltro til SEO konsulentens viden!