+4542679011 mail@brand-design.dk

SEO

KØBENHAVN

Vi generere professionel seo, der giver mere trafik og omsætning til jeres virksomhed.

Vi har igennem de sidste 10 år hjulpet mange forskellige spændende virksomheder i København, med topplaceringer i søgeresultaterne under deres udvalgte søgeord. 

Vi forøger den organiske trafik til dit website. En proces, der tager tid, men modsat adwords, som er online med det samme, vil den organiske være en mere permanent løsning, der også er langt billigere på sigt. 

SEO

Hvad er SEO ?

SEO er lånt fra det engelske sprog og er en forkortelse for “Search Engine Optimization”. Den er dog blevet så meget indkorporeret i det danske sprog nu og kaldes bare SEO.

SEO handler om at optimere jeres hjemmeside eller jeres webshop på en måde, så både jeres kunder og søgemaskinerne, ser den som god og brugervenlig og derfor placerer den højt på så mange forskellige søgeord som muligt. Andre kalder det søgemaskineoptimering eller Google Optimering.

“Vi er ikke som andre bureauer, vi er jeres perfekte match.”

%

SEO ekspertise

%

Søgeordsanalyse ekspertise

On-Page ekspertise

Linkbuilding ekspertise

SEO består af flere elementer

Søgeordsanalyse

Uden søgeord er SEO værdiløst. Du skal bygge din hjemmeside op omkring dine nøgleord. De ord, der beskriver dine services, produkter eller andet. En søgeordsanalyse hjælper med at vurdere konkurrencen på dine søgeord. Den viser også hvilke andre ord man kan prøve sig med.

Teknisk SEO

Din hjemmeside skal være indekserbart. Der må ikke være noget  teknisk problem på siden, der forhindrer søgebotterne i at indeksere siden. Brug Googles search console til at hjælpe med at tjekke din hjemmeside for tekniske fejl og mangler.

Optimering af siden indhold

For hvert eneste af jeres vigtigste søgeord skal i sørge for, at i har en side på jeres hjemmeside, som er grundig optimeret til netop dette ene søgeord. Herefter skal det udvalgte søgeord indarbejdes på denne side på en naturlig måde og nævnes flere gange.

Har du brug for hjælp med SEO?

 

Ring på 42 67 90 11 eller skriv på mail@brand-design.dk så snupper vi en uforpligtende snak om dine behov.

On-Page SEO

On-page SEO handler om jeres hjemmeside  sides tekster, indhold, struktur, brugervenlighed og tekniske opsætning. Idag er load speed også blevet en faktor der spiller ind. Ligesom siderne skal være mobilvenlige og beskyttet med et SSL certifikat. On-page SEO er utrolig vigtig især fordi indholdet, herunder teksterne skal indeholde en bestemt mængde af de søgeord i gerne vil findes under.

At skrive om sin virksomhed idag, dens kompetencer eller produkter, er for mange ikke en nem opgave. Det er ihverfald for mange svært at få skrevet teksterne så de virker fængende og indbydende for den, som skal vælge jer som leverandør.

Gode informative og kundevenlige tekster tager tid og kræver et fokus. Et fokus på jeres styrker og kvaliteter. Disse skal så pakkes ind i en fin kontekst med både noget historie, personbeskrivelser og firmaets visioner og drømme.

På den måde vil i fange jeres kommende kunders opmærksomhed og skabe stor interesse. Vi kan hjælpe med at levere sådanne tekster.  

Off-page SEO - Linkbuilding

Off-page SEO foregår, som ordene siger udenfor jeres hjemmeside. Det er den såkaldte linkbuilding, som vi SEO folk kalder det. Det hedder også eksterne referencer eller blot links. Det går kort og godt ud på at andre hjemmesider linker til jeres. Det kan være nogle leverandører, i har bedt gøre det, eller de af sig selv har jer på deres online kundelister.

Gode links får man ikke bare sådan fat i. Google er idag så smart at den kan gennemskue hvilke links den vurderer er gode links og hvilke, der er dårlige links. De gode links kommer ofte fra hjemmesider, der er i samme branche, som jer selv. Eller fra store “trusted” sider, som vi alle kender på nettet idag. 

Vi kan hjælpe med at opbygge jeres linkkatalog, på den helt rigtige måde, så gode og troværdige hjemmesider, vil linke til jer og anbefale jeres hjemmeside til andre i deres netværk eller til kunder. Vi kan skrive artikler, vi kan oprette blogs, vi kan bytte links med gode kollegaer, der fra hjemmesider med masser af troværdighed, linker til jeres side. Alle disse links, hvis det er af den gode slags, vil løfte jeres hjemmeside i søgeresultaterne.

DE SOCIALE MEDIER

De sociale medier – eller social synlighedsoptimering

At være aktiv på de sociale medier idag er super essentielt når det kommer til SEO. På sider som Facebook, Twitter, Tumblr, Linkedin etc deler og deles mange forskellige indlæg fra mange forskellige hjemmesider. Jeres indlæg skal selvfølgelig med i disse delinger. I kan enten selv dele jeres indlæg på de sociale medier, eller sikre jer i skriver så interessante ting eller deler så spændende services eller produkter at brugere, selv ønsker at dele jeres indlæg etc.

De sociale medier er kommet for at blive og uden dem kan i ikke komme til tops i Googles søgeresultater. Delinger og “likes” er nemlig også en måde søgerobotterne kan vurdere om jeres hjemmeside er populær eller “liked”. Kan brugere lide jeres side, kan i være sikre på Google og de andre søgemaskiner også kan. Sæt fokus på de sociale medier. Hvis i ikke selv magter dette, så kan vi sagtens hjælpe jer med det.

Kend jeres målgruppe

Search engine optimization (SEO) handler også om at kende jeres målgruppe. Det handler om at vide, hvad de søger efter, og ikke mindst hvilke ord de søger på. Det siger sig selv at jo mere i er synlige under forskellige søgninger, des flere kunder fra målgruppen rammer i.

Målet for alle virksomheder er at komme på side 1, og helst med det samme. SEO skal passes og plejes, akkurat som en plante. Der skal hele tiden fornyes, justeres og skaffes links. Men det klarer vi!

User engagement optimering

 

Googles rankingfaktorer er på det seneste begyndt at kigge rigtig meget på hvor gode hjemmesider er til at engagere deres besøgende. 

 

User Engagement Data kan kort forklares ved: Det er den data der samles, for hvordan de som benytter jeres hjemmeside agerer der og hvordan de engagerer sig i sidens inhold og hvor meget.

Et eksempel kunne være en webshop, hvor mange varer lægges i kurven etc.

Hvor finder Google så disse data ?

Google er jo intelligente og benytter sig derfor at mange forskellige gode kilder når de skal indsamle deres User Engagement Data. Her er et par stykker:

  • Google Analytics, siger sig selv, at her har Google adgang til ubeskriveligt mange data omkring User Engagement
  • Google Chrome – Googles egen browser, den ligger med ca. 35% markedsandele og giver et godt indsight i brugers adfærd.
  • Google AdSense, er blandt de største annoncenetværk i verden og igen et sted Google kan hente masser af User Engagement Data.
  • Google Toolbar, er installeret på millioner af brugeres computere

Hvordan optimeres User Engagement Data?

Det bedste råd er at tænke på dette slogan: “Content is king”.

Lav godt indhold, gode beskrivelser, få taget flotte billeder, hyr en SEO ekspert og evt en tekstforfatter, lav brugerundersøgelser via hjemmesiden, udbyd konkurrencer, sæt en mailingliste op, indbyg mulighed for brugerkommentarer, opfordrer til social sharing af jeres indlæg og giv mulighed for brugeranmledelser osv.

Engager jeres brugere

Alt dette kan være med til at engagere jeres brugere til både at blive på hjemmesiden længere, så i undgår de bouncer tilbage i søgemasksinen og de får lyst til at benytte jeres social sharing og dele jeres indlæg, produkter eller fotos etc.

Når i sætter fokus på bruger adfærd, er det vigtigt i ser på jeres hjemmeside udefra, akkurat som jeres kunder møder jeres side. Det giver det mest realistiske udgangspunkt for optimering.

SEO Værktøjer

Det er vigtigt at kunne måle og lave statistikker over de resultater vi forsøger at skabe for vores kunder. Der er udviklet masser af gode SEO værktøjer til netop at måle og skabe et overblik over hvilke progressioner jeres hjemmeside får under de forskellige søgeord gennem vores SEO arbejde med jeres website.

Vi henter meget inspiration fra:

Linkbuilding strategier

Vi starter altid med at lave en analyse af jeres eksisterende linkprofil. Det skaber os et overblik over hvor mange referencer i allerede har opnået.

Det er vigtigt at lave en varieret og naturlig backlink profil. Derfor skal der laves mange forskellige former for linkbuilding til jeres website.

Vi arbejder med “Acquired links” og “Earned links”

Acquired links er de links man selv har været ude og skaffe sig. Enten ved at lave dem via blogs, sociale medier eller via andre hjemmesider. Disse kan en SEO ekspert også hjæle med at skaffe.

Earned links er dem i har fået fordi andre synes jeres website er interessant, i har nogle spændende services eller produkter. Det kan også være omtale fra aviser, online medier osv.

SEO Raketten

Som i kan se til venstre her, har vi valgt at vise vores SEO raket. Det er egentlig vores daglige arbejdsskitse for SEO i forhold til vores kunder og interne SEO optimeringsarbejde. SEO raketten indeholder de vigtigste elementer ved både on-page og off-page SEO.

Disse elementer er blandt andet:

  • Titel tag
  • H1 overskrifter
  • Beskrivelser
  • Søgeordstæthed
  • Søgeordsplacering
  • Sociale medier
  • Linkbuilding
  • Artikler
  • Blog og Forums