+4542679011 mail@brand-design.dk

Google Adwords

Google AdWords annoncer

Google AdWords er en markedsføringsstrategi, som giver virksomheder målrettet trafik fra den største søgemaskine – nemlig Google. AdWords er en effektiv online reklame, som giver din virksomheds hjemmeside målrettet trafik, hvor du kun betaler for de besøgende, der kommer ind via dette sponsorlink. Det smarte og effektive ved AdWords er, at der er tilknyttet mulighed for uendelig mange søgeord. Alle de søgeord, som har relevans for dit sortiment, ender altså op med at vise din reklame som et sponsorlink.

Med Google AdWords snyder du heller ikke de potentielle kunder

Med Google AdWords snyder du heller ikke de potentielle kunder, som skulle komme forbi din hjemmeside. Lad os tage et eksempel. Et søgeord som “lån” er naturligvis et mere eftersøgt ord, end eksempelvis “lån til ejerbolig”. Og det er konkurrencen på disse ord, der bestemmer prisen på dit Google AdWords-søgeord. Men en søgning på “lån” er meget bredt, men giver stadigvæk et godt brand af virksomheden eller pengeinstituttet. Samtidig er den besøgende en potentiel kunde, som netop har erkendt sit behov.

Hvis kunden derimod søger på “lån til ejerlejlighed” er denne nået betydeligt længere i sin beslutningsproces og vil derfor vælge det sponsorlink eller den AdWords reklame, hvor det fremgår af teksten, at din virksomhed tilbyder dette. Det er klart, at denne besøgende – denne potentielle kunde – vil være betydeligt mere motiveret til at kontakte din virksomhed end konkurrenternes.

Google AdWords – Google’s eget sponsorlink

Google AdWords er Google’s svar på sponsorlink. Det fungerer således, at der er optil 3 AdWords resultater i den øverste blå bjælke, og optil 8 sponsorlink resultater i højre kolonne. Ved en søgning på “lån” kan du se opsætningen af AdWords. Desuden vil AdWords reklamen også være at finde på andre portaler og sites via Google Adsense.

Og som tidligere nævnt er det konkurrencen på det enkelte søgeord, som bestemmer den endelige klikpris. Samtidig er det muligt at sætte et loft, så man ikke overskrider sit budget. Branding uden, at det koster en øre og effektiv markedsføring hvor du kun betaler for det du får ud af det. særdeles motiverede og potentielle kunder.

Hvornår er Google AdWords relevant at anvende:

• Du vil have, at kunderne finder dig, ved en evt. søgning efter din virksomheds produkter
• Du vil selv vælge, hvilke lande eller regioner din Google AdWords annonce skal vises i
• Du har et fast budget, som denne effektive markedsføringsstrategi skal overholde
• Du har behov for at ændre søgeord og/eller tekst fra dag til anden
• Du vil selv bestemme budgettet

Vi kan lave det hele for dig, som dit reklamebureau og som Google Advertising Professional. Vi skal bare vide, hvad du arbejder med og hvilke søgeord der er relevante for Jeres branche, og så laver vi teksten til Jeres sponsorlink, som er tilpasset de søgninger der foretages på Google.

Vi har klart oplevet de bedste resultater med Google AdWords, da brugerne er i en behovssituation, når de klikker ind på AdWords-annoncen. Dette resulterer i større hitrate på gennemførte salg på Jeres site, hvilket giver høj ROI. Og som Google Advertising Professional har vi arbejdet med Google AdWords-kunder af alle størrelser og typer.