+4542679011 mail@brand-design.dk

Først og fremmest, hvad er en hjemmeside egentlig?

Først og fremmest, hvad er en hjemmeside egentlig? I sin enkelthed, er en hjemmeside et enkelt domæne, fx. www.seo-københavn.dk, hvor der er opstillet en eller flere sider som kan besøges i en browser som Internet Explorer eller Google Chrome. Det skulle vi alle gerne vide, efterhånden, men hvad mange ikke ved er hvor stor en fordel, en hjemmeside er for ens virksomhed. Det er næsten skræmmende at se, hvor mange virksomheder der slet ikke har en hjemmeside, og måske endda ikke engang er synlige online!

Hvis du har en virksomhed, men ingen hjemmeside, går du glip af en masse fantastiske muligheder

Hvis du har en virksomhed, men ingen hjemmeside, går du glip af en masse fantastiske muligheder. En hjemmeside og/eller online tilstedeværelse kan, i sig selv, hjælpe med at føre mange effektive markedsføringsstrategier ud i livet. Det vil hjælpe din virksomhed med at vokse, langt mere effektivt end andre kommunikationskanaler. Som virksomhedsejer er det vigtigt at vide hvor ens kunder er. Men hvad hvis de kender din virksomhed og hvad den tilbyder, men ikke kan komme i kontakt med den? Det er en af de risici du tager, ved ikke at have en hjemmeside til din virksomhed.

Så hvad er nogle af fordelene ved at have en hjemmeside?

  1. Tilgængelighed for dine kunder

    Der er adgang til din hjemmeside og sider på sociale medier dag og nat, hver dag, året rundt. Forestil dig at du vil købe noget fra en butik. Du rejser dig op, og lægger energi i at komme hen til butikken, som du så opdager er lukket. Vi ved alle, hvor irriterede vi føler os i den situation. Du bliver lidt bitter, og har ikke ummidelbart lyst til at vende tilbage senere. Okay, måske var det din egen skyld fordi du ikke tjekkede åbningstiderne, men det ændrer ikke på det faktum at du sandsynligvis gør dit indkøb i en anden butik, som har åbent, i stedet.

    Da dine kunder kan gå ind på din hjemmeside døgnet rundt, mens de drikker morgenkaffe, har frokostpause eller mens de er på toget mod Odense, kan de få adgang til din butik og dens produkter eller services når det passer dem, og du undgår dermed at blive associeret med førnævnte irritationsmoment.

  2. Omkostningseffektiv for dig

    Du ved altid præcis hvor meget din hjemmeside kommer til at koste, både i opsætning og drift. En fysisk butik, på den anden side, har det med at være årsag til mange ekstraordinære og uforudsete omkostninger; måske glemmer man at slukke lyset, der kan ske indbrud, opstå skader, være ekstra personale som skal hyres, osv. En strategisk veludviklet hjemmeside og en velplanlagt online tilstedeværelse giver dig både fantastiske fordele, og forudsigelige omkostninger.

  3. Tillidsvækkende for dine kunder

    Når du laver en hjemmeside, får du mulighed for at fortælle potentielle kunder hvorfor de skal stole på dig, med brugeranmeldelser og facts der kan opbakke din pålidelighed. Tro det eller lad være, men de fleste kunder der leder efter et produkt, kigger først online for at se, om butikken virker troværdig. Når du tilbyder gode produkter eller services, bliver positive omtaler om din virksomhed spredt fra mund til mund, hvilket både resulterer i nye kunder og tilbagevendende kunder.

    Folk har tendens til at stole på en virksomhed, efter de succesfuldt har handlet med den. Med en hjemmeside, kan du til enhver tid være der for dine kunder, og dermed øge din pålidelighed som virksomhedsejer.

  4. Bekvemt for kunderne

    Hvad er mest bekvemt: at køre rundt og spejde efter forretninger og åbningstider, eller at sidde hjemme og shoppe efter de produkter, man mangler? Svaret er åbenlyst, medmindre man selvfølgelig holder af at køre formålsløst rundt. Succesfulde virksomheder har indset dette, og har en hjemmeside hvor man kan se deres produkter, services og åbningstider, med mere, så deres potentielle kunder altid kan finde hvad de leder efter.

  5. Øget salg

    Uden salg eller indtjening af mere end du forbruger, er din virksomhed dødsdømt. Ved at være tilstede online, giver du mulighed for salg af dine produkter eller services døgnet rundt til hvem som helst, når som helst uden, eller med ganske få begrænsninger; det kan kun glippe hvis du løber tør for lagervarer eller tilstrækkelig arbejdskraft. Men det er jo et godt problem at have! At give din virksomhed den online tilstedeværelse, den fortjener er vigtigt for dit brandt og godt for din revisors smilebånd.

    Ved at blive synlig online, kan du være sikker på at få nye kunder. Jo flere kunder og besøgende du har, jo flere salg får du lavet. Jo flere salg du laver, jo gladere bliver dine aktionære!

  6. Bedre markedsføring

    Med en hjemmeside, eller online tilstedeværelse, kan du nemmere markedsføre din virksomhed. Der er mange markedsføringsstrategier, du kan bruge til at reklamere for din virksomhed og markedsføre den. Alle online-markedsføringsstrategier har vist sig at være yderst effektive. Hvilke strategier du bør vælge, afhænger af din virksomhedstype. Vi kan hjælpe dig med at finde den rigtige strategi.

Det er nødvendigt for din virksomhed at have en hjemmeside. Jo mere professional din hjemmeside er, jo flere fordele får du. Er du enig? Lad os vide, hvad din holdning er til sagen. Læg en kommentar på vores Facebook side.

Du er også velkommen til at se, hvad vi tilbyder, hvis du er interesseret i at få en hjemmeside. Vi kan hjælpe dig med at udvikle den rigtige webløsning, skræddersyet til din virksomhed og dine potentielle kunder.